Check dit!

Playlink: dé gezelligheidsgames voor een avondje met vrienden en familie

Door: Bouke
15-12-2017
Playlink Header

Krijg jij regelmatig familie en vrienden over de vloer? Kijk, dat zijn avonden om naar uit te kijken! Helemaal als je een spelletjesavond organiseert. Wil jij de visite verrassen met iets anders dan Monopoly of Kolonisten van Catan? Dan is Playlink voor de PlayStation 4 zeker het proberen waard. Hiermee kun je onder andere met SingStar spelen (ja echt, it’s back!) - met je smartphone als microfoon!

Playlink is een nieuwe manier van gamen voor de PlayStation 4. Hiermee koppelen jij en je vrienden je smartphone aan de gameconsole. Dit doe je door middel van de Playlink-app en je wifi-verbinding. Vervolgens is de smartphone jouw controller voor het spelen van Playlink-games en speel je samen met de visite op jouw tv-scherm een Playlink-game. En die games zijn echt heel nice!

Te gekke games

Playlink is een gloednieuwe toevoeging voor de PlayStation 4. Inmiddels zijn er al vier games beschikbaar die gegarandeerd voor een onvergetelijke avond zorgen:

That’s You

Misschien is dit wel het allerleukste gezelligheidsspelletje voor een gezellige spelletjesavond. Met That’s You beantwoorden jij en je vrienden allerlei persoonlijke vragen, waarmee je er in no time achter komt wat je nou écht van elkaar vindt en hoe goed je elkaar kent. Voorbeeldje? ‘Wie lacht er het hardst om een stomme grap van de leraar?’ Ook leuk aan That’s You is de afwisseling. Je krijgt niet alleen vragen voor je kiezen, maar ook opdrachten!

That's You op Playlink voor de PlayStation 4

Knowledge is Power

Competitief ingesteld? Sowieso dat Knowledge is Power dan jouw pakkie ‘an is. Knowledge is Power lijkt wel een beetje op That’s You. Ook hier beantwoord je vragen, maar hier gaat het dan echt om multiple choice-vragen. Tof is ook dat je allerlei minigames kunt spelen, waarmee je punten kunt scoren. Deze speel je op je smartphonescherm en je neemt het daarbij op tegen de anderen.

Knowledge is Power op Playlink voor de PlayStation 4

Hidden Agenda

Time for some serious stuff! De eerste twee spelletjes zijn voor de gezelligheidsdieren en quizmasters. Maar wat als jij en je vrienden in zijn voor het serieuze en spannende werk? Hidden Agenda is een thriller van een game, waarbij jij en je vrienden proberen een seriemoordenaar te pakken. Gaandeweg de game komen jij en je medespelers voor allerlei dilemma’s te staan. Ook zullen jullie los van elkaar keuzes moeten maken die slecht nieuws betekenen voor medespelers. Iedereen heeft dus, zoals de naam al verklapt, zijn eigen verborgen agenda… Kippenvel gegarandeerd.

Hidden Agenda voor Playlink op de PlayStation 4

SingStar Celebration

Herinner jij je SingStar nog? Deze PS2-game was heel wat jaren terug een megahit. Over een blast from the past gesproken! Singstar was toen al hét karaoke-spel en dat resulteerde – naar onze inschatting – in heel wat legendarische feestjes. Voor de liefhebbers van deze game hebben we dan ook goed nieuws: met Playlink is het spel terug in de vorm van SingStar Celebration! Hiermee is je smartphone de microfoon. En uiteraard worden er weer punten uitgedeeld. Word jij de SingStar van het jaar?

SingStar voor Playlink op de PlayStation 4
Bouke Bouke